CAPÇALERA: Eth Ligam occitan Youtube

Jornalet, gaseta occitana d'informacions

Diluns, 6 de julh

Gerard Joan Barceló

Dissabte, 4.1.2020 13h00

Los dos cristianismes, o perqué soi crestian


Comentaris 10 comentaris    
Dolent Fluix Bo Molt bo Fabulós (9 vòtes)
carregant En cargament


I a totjorn agut, almens dempuèi la fin de l'Empèri de Roma, e ne vesèm encara las consequéncias als Estats Units, en Bolívia o en Brasil, un cristianisme del poder, que, en remandant la justícia a un delà la mòrt, a justificat la somission a l'òrdre

Mas n'i a un autre, lo dels anonims, reconeguts sants o non, que luchèron per la patz, socorreguèron los paures e los estrangièrs, o perdèron lor vida pr'amor de la justícia, coma lo pastor Martin Luther King




En aquestes tempses que fòrça gents, e mai occitanistas, se mesfisan de l'islam, en l'acusant de totes los mals, defendi al contrari una societat de la convivéncia perfiècha, ara per ara pro utopica, ont cadun pòsca exprimir liurament çò que crei o non. Longtemps, tot semblava simple: las societats tradicionalas èran puslèu unifòrmas, unidas per las meteissas valors. Uèi, tot pareis mai complicat perque los progrèsses, necessaris, del respècte de la persona, an creat de tensions. Tre que qualqu'un exprimís de cresenças o de valors contràrias a çò que pensam, nos còsta d'o acceptar. Exigissèm amb rason lo drech de dire çò que pensam, mas sovent o fasèm a condicion que los autres sián d'acòrdi amb nosautres. Cèrtas, es necite tanben d'aver de valors comunas per viure ensems, en consequéncia se deu respectar los dreches dels que son sovent mespresats o secutats e doncas combatre lo racisme, lo sexisme e tot çò que s'opause a la dignitat umana de totes. Mas aquò nos autoriza pas de sospechar qui pensa pas coma nosautres d'èsser una menaça per la libertat. Avalirem pas lo fanatisme en venent fanatics nosautres.

Quand parli de dos cristianismes, me referissi pas a de diferéncias teologicas que, per malastre, aguèron de consequéncias tragicas en Occitània, de l'exterminacion dels catars a la guèrra civila del sègle XVI fins al secutament dels camisards. Parli d'una oposicion mai prigonda e mai anciana, transversala a las confessions desparièras.

I a totjorn agut, almens dempuèi la fin de l'Empèri de Roma, e ne vesèm encara las consequéncias als Estats Units, en Bolívia o en Brasil, un cristianisme del poder, que, en remandant la justícia a un delà la mòrt, a justificat la somission a l'òrdre terrèstre. Las femnas e las minoritats sexualas se devián taisar, e aquel cristianisme s'es adobat amb las inegalitats socialas, los abuses de las autoritats, l'esclavatge, la deportacion dels negres e l'Apartheid. E mai acceptèt l'orror absoluda del nazisme en inventant la teologia per ieu antibiblica del Jèsus "arian".

Mas n'i a un autre, lo dels anonims, reconeguts sants o non, que luchèron per la patz, socorreguèron los paures e los estrangièrs, o perdèron lor vida pr'amor de la justícia, coma lo pastor Martin Luther King. Es un cristianisme que crei que lo salvament es pas quicòm reservat a un delà la mòrt, mas es una realitat viva uèi. Un cristianisme que crei que se l'Esperit Sant nos transforma, es pas per un endeman malsegur, mas per un uèi que nos baila lo poder de transformar lo Mond. Per ieu, es lo cristianisme de Jèsus.


"Alara lo Rei dirà als de sa drecha: 'Per aicí, los benesits de mon paire, recebètz en eiretatge lo reialme que vos es alestit despuèi la creacion del Mond, qu'aviái talent e me donèretz a manjar, aviái set e me donèretz a beure, èri forestièr e m'aculhiguèretz, èri nud e me vestiguèretz, èri malaut e me vesitèretz, èri en preson e me venguèretz veire.' Alara los justes li respondràn: 'Sénher, quora te vegèrem afamat e te noiriguèrem, assedat e te faguèrem beure, quora te vegèrem forestièr e t'aculhiguèrem, nud e te cobriguèrem, quora te vegèrem malaut e en preson e te vesitèrem?' Lo Rei lor respondrà: 'Amen o vos disi, çò que faguèretz a un dels mai pichons de mos fraires, o me faguèretz.' " (Matieu 25:34-40)


abonar los amics de Jornalet



publicitat
BANER1: AOF



Comentaris

8 de genièr 05.59h

Lo malastre mei gran per lo cristianisme ?
en 312 l'emperaire Constantin ne hasut la religion oficiala de l'empèri roman .
Abans, èra una religion qu'ensenhava d'aimar las gents .
Apuèi estut un utís de poder e la Glèisa son braç ( armat plan sovent ! tròp sovent ! ) .
Per sègles e sègles ….
Ailàs per los crestians .


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   Formulari d'abús de comentari

6 de genièr 19.40h

Ah tè aniràs lor parlar de la convivençia que techa a rag cada jorn a la crestianda d'orient : Libanés, còptes eca...
Te van lèu fach te despertar de tas utopias!


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 4
Respondre comentari replica Comentari inadequat   Formulari d'abús de comentari

6 de genièr 08.35h

#4 Pas guaire de crestianas qui hèn de linguistas en Occitània, que volèvi díser. Que i a l'excellenta Ubauda, ne sèi pas s'es crestiana (e que me'n foti) mès qu'ei ua hemna, pròva qu'en aquest magnific país d'Occitània (la deu Jornalet), que i a quand meme hemnas, totun dab ua hemna per cent òmis, ne's cau pas estonar se los occitans ètz en gran perilh d'extincion. B'ei possible que las hemnas no'n sentiscan pas a casa aquí o serà que las amaguetz? On son las hemnas au jornalet? ... Legir la seguida


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   Formulari d'abús de comentari

6 de genièr 08.35h

#4 Pas guaire de crestianas qui hèn de linguistas en Occitània, que volèvi díser. Que i a l'excellenta Ubauda, ne sèi pas s'es crestiana (e que me'n foti) mès qu'ei ua hemna, pròva qu'en aquest magnific país d'Occitània (la deu Jornalet), que i a quand meme hemnas, totun dab ua hemna per cent òmis, ne's cau pas estonar se los occitans ètz en gran perilh d'extincion. B'ei possible que las hemnas no'n sentiscan pas a casa aquí o serà que las amaguetz? On son las hemnas au jornalet? ... Legir la seguida


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   Formulari d'abús de comentari

5 de genièr 18.02h

De léger tanben:
https://www.liberation.fr/societe/2014/09/10/les-plus-antireligieux-ont-la-vision-la-moins-laique-de-la-religion_1097592

Que horni lo Stéphane Lavignotte qu'ei tanben un defensor de las lengas minorizadas e que signè lo manifèste occitanista en 2014 (la soa familha qu'ei d'Ortès).


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   Formulari d'abús de comentari

5 de genièr 17.55h

Que't recomandi de léger "Les religions sont elles réactionnaires?" deu pastor e militant d'esquèrra Stéphane Lavignotte.
A partir de la soa conseishença deu cristianisme e de la soa experiéncia deu militantisme, que s'empara sus ua analisa deu hèit religiós entà explicar, que:
-a las soas purmèras, ua religion navèra qu'ei un fenomèn revolucionari, per'mor que marca ua rompadura dab un environament sociau e religiós existent
-puish, per assurar la soa perenitat e la difusida deu s... Legir la seguida


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   Formulari d'abús de comentari

5 de genièr 08.49h

Que i a mantun crestian qui hèn de linguistas ou pseudolinguistas en Occitània mès pas guaire de crestianas. Quina explicacion e'nse balharatz? Qu'ei ua question de hons, aquò.


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 3
Respondre comentari replica Comentari inadequat   Formulari d'abús de comentari

5 de genièr 01.25h

"Alara lo Rei d'Aragon, Catalonha e Occitania dirà als de sa dreita : 'Per aicí, los benesits de mon paire, recebètz en eiretatge lo reialme independent de l'Espanha e de la França, un tresen reialme que vos es alestit despuèi que lo marrit principi engendrèt aquel Mond maldit, qu'aviái talent e me donèretz a manjar, aviái set e me donèretz a beure, èri forestièr e m'aculhiguèretz, èri nud e me vestiguèretz, èri malaut e me vesitèretz, èri en pretson e me venguèretz veire.' ... Legir la seguida


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   Formulari d'abús de comentari

4 de genièr 19.21h

Pas dos crestianismes mas puslèu un fais, una infinitat vertiginosa e de pas creire. Sufis per se'n convencer de legir l'estonant libre de Raoul Vaneigem, "La Résistance au Christianisme". Que contràriament a son titol es pas de tot un libre anti-crestian mas un repertori exaustiu de totas las eretgias crestianas, de l'origina fins al sègle dètz-e-set en passant plan segur pels cataris e vaudeses entre maites. Una cabussada dins lo meravilhos que nos n'ensenha un briu sus la sociologia ist... Legir la seguida


Valora aquest comentari:   votar positiu 14   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   Formulari d'abús de comentari

4 de genièr 14.18h

Cal anar veire lo film "Une vie cachée" del Terrence MALLICK que nos mòstra un crane biais d'esser cristian.


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   Formulari d'abús de comentari

5 -10 -20 -tots
1




Comenta

Lo comentari es estat mandat corrèctament

  Previsualiza

La direccion del Jornalet a lo drech de publicar pas aqueles comentaris que respècten pas las nòrmas basicas d'educacion, civisme e dialòg.
publicitat
BANER 3 teveoc

Perfil

Gerard Joan Barceló

Gerard Joan Barceló logo rss

Lingüista, professor agregat de gramatica e director de la revista electronica universitària Lingüistica Occitana. President de l'associacion Los amics de Jornalet

mai d'informacions

contactar l'autor

Categorias

Las mai...


Mai d'articles

Archius




Etiquetas

D'autres articles


Jornalet, gaseta occitana d'informacions