Bandièra01 1180x150: Comuna de Tolosa

Opinion

Zemmour, Vichèi e la pensada globala

Joan-Marc Leclercq

Joan-Marc Leclercq

Musician de profession, autor d’un líber de conversacion suu gascon, d'un roman istoric "Ucraïna", d'un diccionari de rimas e de duas pèças de teatre.

Mai d’informacions
Espii rarament la television. Espii pas jamès l’emission On est pas couchés. Eric Zemmour que’m tacanha pr’amor qu’es lo reaccionari de servici deu telonet, un nacionalista francés a l’anciana, omofòbe se cau e que, de mès, aima pas tròp los estrangèrs. Vos asseguri qu’anarèi pas jamès en vacanças dambe aqueth triste ausèth.
 
S’espii rarament la television, sus la telaranha ne’s podon véser bèths tròces e particularament la darrèra pareishuda deu polemista dins son anciana emission dejà citada. I èra ende hèr la promocion deu son darrèr líber Un suicide français, dens lo quau, s’èi plan comprés, se dolenta deus cambiaments recents susvenguts dens la societat coma lo maridatge ende totis, “la femenizacion deus mascles” o d’autes deliris de totis.
 
Coma per un procés, Zemmour s’acarava au torn a sons jutges catodics, Léa Salamé, Aymeric Caron, Daniel Cohn-Bendit (convidat au parat) e l’actritz quebequesa Anne Dorval. Los ròtles èran inversats, pr’amor que lo polemista aucupava aquesta plaça au davant e se sabèva muishar fòrça sevèr de cap aus convidats.
 
Una sequéncia m’a fòrça interessat au demiei de las autas. La quan èra entrevistat per la jornalista franco-libanesa Léa Salamé suu fragment de son líber que tracta de Vichèi.
 
Am assistit aquiu en dirècte a un bèth moment de pensada globala de la part de l’entrevistaira. Partatgi pas gran causa dambe lo nomejat Zemmour, l’èi dejà deishat comprénguer, mès sus aquela question que sembla aver plan estudiada, avèva rason. Aquò es pas un eveniment que quauqu’un que rasona sovent faus, segon jo, posca aver rason sus uns subjèctes. L’interés èra de véser com l’esperit de la jornalista se trobada acarat a quauquarren que jutjava impossible: cambiar son espiar suu periòde de Vichèi. Non, aquò passava pas.
 
L’idèia desvolopada dens lo líber èra que lo regime de Pétain avèva preservat los Jusius franceses en tot liurar los Jusius estrangèrs aus nazis shens de conéisher lo hat que’us atenguèva. Es una teoria qu’es partatjada ara per mès d’un istorians, particularament per Alain Michel dens son obratge Vichy et la Shoah, un paradoxe français (que l’èi crompat), on l’autor, un istorian franco-israelian a l’encòp rabin e doncas pauc suspectable de revisionisme pro-nazi, torna léger l’istòria deu regime de collaboracion de 1940 a 1944.
 
E aquò, Léa Salamé ac podèva pas concéber. Semblava que, end’era, un sol mot pas pro negatiu (disi quitament pas “positiu”) de cap a Vichèi èra “dangerós”.
 
Aquí èm davant un exemple pro evident de pensada globalizada. La jornalista accepta pas que’s posca “tornar evaluar” lo regime de collaboracion segon çò que disèva. Quitament s’es estada un regime fascista pauc recomendable, sembla que cau totun pas tirar lo plaser de poder l’acusar de crimi de cap a una pasibla populacion civila estigmatizada. Ende Léa Salamé, podèm pas, en mestièr d’istòria, destriar lo hroment de l’iraga.
 
Pausicion fòrça curiosa intellectualament, pr’amor qu’es justament lo tribalh de l’istorian.
 
De mès, lo qu’èra estat “dangerós” es pas de díser que lo govèrn de Laval a sauvat Jusius e doncas lo descargar d’una part de sa fauta eventuala, mès de díser per exemple qu’ac hèit e qu’èra una bona causa en trobar desencusas antisemitas.
 
Léa Salamé semblava aver pas comprés que la question es pas de’s demandar s’enviar Jusius en deportacion es un crimi o pas, çò qu’es establit gaireben a l’unanimitat, mès de determinar las responsabilitats.
 
Per contra, mès consideratz lo crimi de deportacion de cap aus camps coma òrre, mès tiratz pes a l’acusat en questionar sa responsabilitat.
 
Pòt semblar un paradòxe endeus pensadors globaus, mès es atau.



Jornalet es possible gràcias al sosten economic e jornalistic dels legeires e benevòls. Se lo podètz sosténer en venent sòci dels Amics del Jornalet o de l'Associacion ADÒC, o tot simplament en fasent un don, atal contribuiretz a far un mèdia mai independent e de melhora qualitat.

Comentaris

Cristian FORMENT AGEN
15.

Longtemps, seguiguèri l'activitat d'una associacion, actritz de la politica : "Débats sans tabous". Parlàvam en francés*, mes, totun, flotava un estimuladís perfum de libertat desconeissut dels clans.

* mestissa que mestissaràs, quand ses sol, ses sol.

  • 4
  • 0
Cristian FORMENT AGEN
14.

Compreni per : "#4- Te pòde dire, Joan-marc que ton article me geina.(...)", avèm, o pas, lo dreit moral de faire l'examen del discors dominant, de la vertat establida ? (Es temps de plantejar la question).
Diriái que n'avèm lo dever jos pena de sacar l'exercici dels debats de nòstra pensada. Lo revisionisme (lo coneissi plan avent fèit un escrit romançat sus la "guerra d'Espanha"); lo revisionisme se convida dins las liberalitats de la dubertura d'esperit, certas, mes l'acarar en esclerosar la pensada, es qu'es participar per una democracia afortida ? es ajudar lo pichon monde dels occitanistas a venir grand ?
Cresi que los tabós revèlan un estar d'esperit espaventant.

  • 3
  • 0
Gabrièu Balloux Bordèu
13.

#10

" En França e dens Euròpa tota dens las annadas 20 e 30 son arribats fòrça immigrats de l'Èst e d'Alemanha per las rasons que podètz imaginar. Aquò que balhèc un brave debat dens la premsa e au demiei deus politics sus lo "pes que hasèvan portar a l'economia nacionala" segon çò que disèvan los ajòus deus nòstes frontistas nacionaus e deus qui dison que "podèm pas arcuélher tota la misèria deu monde." "

: Donc, coma esturen considerats los immigrats Slaves non jusius ?

  • 0
  • 0
Joan-Marc LECLERCQ
11.

#3
Adiu Maime,

As rason de díser : "Protegir los josius en fasent de las lei antisemitas ? en prenent lors bens ? en participant activament a la deportacion ?"

La vertat, es aquò. Lo regime de Pétain a hèit leis antisemitas, a pres los lors bens, a deportat Jusius estrangèrs e a protegit Jusius franceses qu'avèvan espoliats. Es aquò la pensada "pas globala", es hèr la tria entre tot shens de pegar una etiqueta, çò qu'empacha pas d'aver idèias.

E per çò qu'es de "tornar evaluar lo regime de collaboracion", aquò que vòu díser ende jo : s'interessar a çò que's debanèc efectivament mès luenh deus estereotipes classics e drin aisits.

Vòu pas díser : considerar que, après tot, "lo regime de Pétain èra pas tan tarribla qu'aquò", es díser la vertat tot simplament, pr'amor qu'aquò es justícia e que lo quite drac a dret a un bon avocat e un procés equitable. Se que non hèm çò qu'arcastam aus regimes totalitaris.
Sabi pas se soi fòrça clar sus aquò, mès me sembla qu'òc.

  • 5
  • 2

Escriu un comentari sus aqueste article