CAPÇALERA: OPLO Licèu
CAPÇALERA2: IEA-AALO

Jornalet, gaseta occitana d'informacions

Diluns, 29 de novembre

Joan-Marc Leclercq

Dimars, 29.10.2013 03h00

L’amalgama: arma de destrusida de la libertat de pensar


Comentaris 6 comentaris    
Dolent Fluix Bo Molt bo Fabulós (5 vòtes)
carregant En cargament


Dens lo gran arsenal psicologic deus manipulators mediatics, podèm citar ua arma de las mei poderosas pr’amor qu’ei benlèu la mei eficaça: l’amalgama. Plan sovent utilizat au lòc d’arguments concrèts, que servís d’engana e de diversion entad aflaquir lo son adversari e tanben a còps lo descreditar aus uelhs deu public mercés ad idèias faussament evidentas mès largament espandidas. Me’n vau vos ne citar tres, ua classica e dus ligats a l’actualitat deu mes.
 
Lo purmèr amalgama qui vau evocar ei un amalgama qui diserí “istoric”, vasut dens la dusau part deu sègle vintau. Qu’ei un fenomèn meilèu curiós: se criticatz lo regime d’un país african e lo son dictator (Amin Dada, Bokassa), pas degun vos venguerà tractar de racista contra los Néguers. Que’vs podètz hèr dòu d’uns mancaments au Drets de l’Òmi dens un país arabi o en Asia, seratz considerat com un defensor de la Libertat. Mès ensajatz de criticar la politica d’un Estat basat sus l’apartenéncia etnica qui ne possedís pas de constitucion civila mès règlas religiosas, qui se trufa dempuish mei de seishanta ans de las resolucions votadas a las Nacions Unidas e qui practica ua politica imperialista e segregacionista (Lo maridatge dab ua auta raça ei interdita), que receberatz en responsa l’acús definitiu e irrevocable d’antisemitisme. Estranh, non pas? Non pas, s’agís simplament d’Israèl.
 
L’amalgama ei aisit e utilizat d’un biaish hòra mesura. En resumit: se vesètz quauquarren de non pas acceptable dens l’estrategia deus responsables d’Israèl, aquò que vòu díser sostenguètz la politica qui consistís en hicar Judius dens vagon de bèstias enta’us miar a la cramba de gas. L’escrivan Günter Grass, antiracista e altermondialista d’esquèrra vertadièra n’estoc un exemple espectaclós: quan prengoc pausicion sus l’ahar deu nucleari iranian en díser que l’Estat ebrèu èra eth medish un dangèr entà la patz, que receboc de tira l’etiqueta pauc envejada de promotor de la Solucion Finau (Expression estranhament engibanada peu creator deu sionisme, Teodor Hertzl).
 
Aqueste acús ei doblament destermenat:
 

1/ Los antisemitas deu sègle XX estón tostemps favorables a ua Euròpa shens de Judius e doncas la solucion d’un Estat ebrèu estoc entad eths ua opcion qui’us agradava. De notar que la tendéncia suberdreta-proisraelana ei d’actualitat uei lo dia (Anders Breivik, Front National)
 
2/ Los Judius antisionistas son numerós e organizats (L’International Jewish Anti-zionist Network critica nomadament a l’escala de la planeta l’apartheid apitat en Israèl). Istoricament, los Judius progressistas an tostemps lutat e lutan shens de cès contra lo sionisme. Per malastre per la patz peu monde, son sos-mediatizats.
 
Que trobèc lo dusau exemple d’amalgama tractat uei dens l’actualitat. Lo 24 de heurèr de 2013 èra organizat a l’Institut deu Monde Arabi a París un “debat” sus tèma deu conflicte en Siria intitolat “Jornada de solidaritat dab lo pòble sirian”. Arren d’anormau dinc ad aquiu. Lo debat, un drin bracòt (de 14h a 16h30), estoc dirigit peu Abderrahim Hafidi, presentator de l’emission “Islam” sus França 2. Normaument, dens un debat, i a debataires, aquò que vòu díser tenents d’ua part o de l’auta. E ben, aquiu, non pas. Totis los opinants (dètz) èran opausants au regime deu Bashshar Al Asad. Shens de polemicar sus tau o tau intervencion, que cau totun s’interrogar suu desaplom d’aqueste debat qui averé devut ahupar quin esperit cartesian que sia. Lavetz la responsa, enta’us qui s’acontentan de pauc, estoc balhada peu Ziyad Majed, professor a l’universitat americana de París (Ne sabèvi pas qu’i avèva a París ua universitat americana). Vaquí la soa interpretacion: “A l’epòca de l’apartheid, averé estat acceptat que, dens un debat, la paraula estosse balhada a tenents de la supremacia blanca?” E haut, Peiròt, la colhonada ei jogada!
 
Ei hèra clar: se n’atz pas la medisha pausicion de critica totau per rapòrt au regime sirian actuau, lavetz ètz partidari deu racisme institucionau d’Africa deu Sud. Ei cande com ua equacion matematica. Pas degun deus sòcis present deu public ne gausèc pas tornar aquesta declaracion e tot se debanèc tranquillament, sustot que l’animator anoncièc per la fin que los escambis pervists dab lo public ne’s haserén pas shens cap d’explic suplementari.
 
Lo tresau exemple que’ns veng d’un magazine plan conegut en França qui s’apèra Ça m’intéresse, especializat dens subjèctes coma “la recèrca scientifica, los fenomèns de societat, las sciéncias umanas, l’ecologia, l’art o la religion”. Lo numèro d’octobre ei consacrat a tèmas de totis coma “Quin passar de plan las estapas de la vida?”, “Nau biaish inacostumats de s’emparar de la ploja” o “Trafic mondiau de sable: las nòstas platjas e van desaparéisher?”.
 
Un article totun aperèc la mea atencion: ei titolat: “Teoria deu complòt, qui cau créser?”. Solide, sentissèvi lèu un subjècte “brocut” e que voloi véser de quin biaish aqueste magazine qui n’avèvi pas jamei lejut abans lo podèva tractar. N’estoi pas decebut. L’article, o meilèu lo dossièr, non signat ei basat sus un pricipi simple: presentar sèt “teorias deu complòt” tractadas totas segon l’esquèma: 1/ Qu’ei aquò, aqueste complòt? 2/ De quan data? 3/ Los contra-arguments. Los mei aluserpits d’entre vosautes averàn remercat l’abséncia deus arguments a favor. Mès, fin finau, perqué pas? La mira de l’article ei evidentament d’explicar sèt teorias d’un punt de vista de la version oficiau. Las teorias be son: L’11 de seteme èra un còp de la CIA. La gripa A estoc creada peus laboratòris. Aliens esconuts peus Americans. L’òmi n’a pas caminat sus la lua. Los Illuminati mestrejan lo monde. Los Estats Units contraròtlan lo climat. Lo priorat de Sion deteng lo gran secret de la Glèisa. Ei de deplorar que los autors n’an pas parlat de teorias passadas qui’s son muishadas vertadièras mei tard coma: Las armas de destrusida massissas de Saddam Hussein n’an pas jamei existit o Los Estats Units qu’espionan lo monde sancèr per la NSA.
 
Mès l’endret on enterveng l’amalgama ne’s tròbas pas dens aqueste tèxte, mès dens los a l’entorn, extrèits de resultas de recèrcas scientificas, dens per exemple un enquadrat aperat “Dab qué se reconeish un sceptic?”. Aquiu podèm aprénguer un hum de causas interessantas, que’vs balhi forra-borra: “Shens de suspresa, 71,5% deus electors de Marine Le Pen aderisson ad aquesta vision ... Cadun pòt trobar ua teoria deu complòt atragenta qui hè rebomb au son viscut, a la soa istòria o a las soas credenças pergondas … [L’adesion ad aquestes teorias] Ei ligada a un sentit d’escac o de dificultat sociau … Los qui hèn la causida de créser a las teorias deu complòt son tanben sensibles a d’autes corrents de pensada alternatius, coma l’astrologia, las medecinas ditas naturaus, la reïncarnacion, los hantaumas, la transmission de pensada … Un trèit qui pòt definir los adèptes de las teorias deu complòt: l’inclinacion de complotar se medish! … que projèctan las loras tendéncias moraus sus pretenduts conspirators.
 
Un còp tractat lo caractèr deu “complotista”, que’vs citi uns elements de l’analisi de fenomèn eth medish: “… la vision maniquèa de la societat qui dessenhan, dens un monde jutjat tròp complèxe … d’on lo debat scientific ei exclús … La màger part de las teorias deu complòt an ua mira manipulatòria, ça explica Pierre-André Taguieff. Son espandidas per grops sovent situats aus estrems de l’escaquèr politic entà servir idèias racistas.”
 
Qu’ei clar. Se, per cas, un jorn, vos ètz demandats quin un avion de linha pilotat per un amator pòt passar per ua hinèstra e desaparéisher complètament shens de deishar de tralha lhevat ua arròda hèra tròp petita per un Boeing, e ben sapiatz qu’ètz potenciaument un elector deu Front Nacionau, la vòsta vida ei un escac, cresètz aus hantaumas e d’autas conerias, n’ètz pas brica quauqu’un de moraument recomendader, b’ètz tròp innocent entà comprénguer lo monde actuau, ne podètz pas ténguer ua discutida racionau e susquetot b’ètz un racista. Arren qu’aquò.
 
Vaquí qu’ètz adara assabentats. Que deishi lo legedor jutjar per eth medish de la qualitat deus arguments e de la portada de la manipulacion qui a coma sola finalitat de barrar un debat possible.
 
Imaginatz ua estona que volhi utilizar la medisha arma de destrusida de la pensada que non pas eths, de saber l’amalgama. Ei plan aisit. Sufís pas que descreditar un jornau en arribar au “punt Godwin”, aquò que vòu díser l’acusar d’estar tenent de las idèas nazi entad acabar lo devís au mon avantatge de cap aus legedors. Exercici:
 
Lo magazine Ça m’intéresse aparteng au grop de premsa Gruner + Jahr, detengut per Bertelsmann (qui possedís tanben RTL Group). Fondat en 1835 peu Carl Bertelsmann, l’estamparia èra a la debuta consacrada a la publicacion de líbers crestians. Pendent lo regime nazi, la societat estoc un deus pielars màgers de la propaganda deu poder, en editar autors nacionau-socialistas coma Will Vesper (Bild des Führer) o Hans Grimm (Volk ohne Raum). En 2002, estoc establit per ua comission que la societat Bertelsmann empleguèc presoèrs judius per un tribalh d’esclau.
 
Vaquí quin se pòt descreditar un magazine o qué que sia, gràcias a ua mesclada d’elements qui n’an pas nat rapòrt entre eths, mès qui semblan d’estar ligats.
 
Non pas, que soi hèra clar sus aquò: Ça m’intéresse n’ei pas un magazine nazi.
 
Per contra, ne’m soi pas tanpauc abonat …



publicitat
BANNER1 - IEO 09 divendres espaci occitan



Comentaris

30 d'octòbre 10.09h

Soi content de véser tan de reaccions ad aqueste tèxte !
A Sèrgi :
Qu'un maridatge civiu ne sia pas possible, e aquò constrenhent de passar sia per un maridatge a l'estrangèr sia per un maridatge religiós, çò qui rend impossible lo maridatge dab ua persona d'ua auta religion es ua question de mots. Interdit o rendut impossible, quitament se lo purmèr mot es fòrt, n'ei pas exagerat. Caleré melhor díser lavetz "n'ei pas rendut possible" o "n'ei pas pervist" entà acontentar cadun.
As ... Legir la seguida


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   Formulari d'abús de comentari

29 d'octòbre 21.51h

correccions :

"Mès l’endret on enterveng l’amalgama ne’s ""tròbas"" : tròba (sense s)

"estrems" benlèu existis aqueste mot =, mas aqui es "extrems" (amb x)


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   Formulari d'abús de comentari

29 d'octòbre 11.20h

Ai oblidat de precisar que i aviá, tre lo sègle XIX, un antisemitisme conspiracionista d'extrèma esquèrra, exprimit, per exemple, per l'anarquista Bakunin.

Quant a Israèl, soi d'acòrdi amb l'autor quand ditz qu'es inacceptable d'amalgamar critica de la politica israeliana amb antisemitisme, mas cal notar a l'encòp que d'unes entretenon per lor actitud aquesta amalgama, per exemple l'umorista mancat Dieudonné. Sul fons, ma posicion es de cercar apassionadament la patz entre los dos pòb... Legir la seguida


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   Formulari d'abús de comentari

29 d'octòbre 10.34h

S'es d'efièch inexacte de dire que totes los conspiracionistas son d'extrèma drecha, cal admetre, ça que la, qu'istoricament conspiracionisme e ideologias reaccionàrias, e mai faissistas, an de ligams entre eles, amb de butas particularas : la francmaçonariá acusada d'aver provocada soleta (coma se foguèsse possible) la revolucion francesa, e los josieus, pels quals se farguèron "Los protocòls dels savis de Sion" (http://ca.wikipedia.org/wiki/Protocol_dels_Savis_de_Si%C3%B3) per justif... Legir la seguida


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   Formulari d'abús de comentari

29 d'octòbre 09.59h

En Israèl, sols los maridatges religioses (davant un rabin per los josius, un imam pels musulmans, un prèire pels crestians, etc...) son reconeguts. Lo maridatge civil existís pas. Ça que la, Israèl reconeis la validitat dels maridatges contractats e l'estrangièr, çò que permet als Israelians que vòlon pas se maridar religiosament o qu'o pòdon pas davant una institucion religiosa en Israèl de s'anar maridar endacòm mai (en general dins l'isla vesina de Chipra). Atal son reconegut ma... Legir la seguida


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   Formulari d'abús de comentari

29 d'octòbre 09.44h

perqué emplegar un mot inventat per destruccion -destrusida que sembla éstre un participe passat dau vèrb destrurre o destruire ? destruit, destruita destruch, destrucha, aguènt consurtat lo dic cionari gascon de Palay, m'avisi que lo mot destruide, destruside es signalat coma sinonim de destrucciou, empacha pas que me sembla mai judicios d'emplegar destruccion per evitar tota ambigutat: una arma de destrucha, estènt equivalent d'una arma destrucha o ben una arma de destruita = una arma de... Legir la seguida


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   Formulari d'abús de comentari

5 -10 -20 -tots
1




Comenta

Lo comentari es estat mandat corrèctament

  Previsualiza

La direccion del Jornalet a lo drech de publicar pas aqueles comentaris que respècten pas las nòrmas basicas d'educacion, civisme e dialòg.
publicitat
BANER2: OPLO liceu

Perfil

Joan-Marc Leclercq

Joan-Marc Leclercq logo rss

Musician de profession, autor d’un líber de conversacion suu gascon, d'un roman istoric "Ucraïna", d'un diccionari de rimas e de duas pèças de teatre.

mai d'informacions

contactar l'autor

Categorias

Las mai...


Mai d'articles

Archius




D'autres articles


Jornalet, gaseta occitana d'informacions