Bandièra01 1180x150: Comuna de Tolosa

Opinion

Estudis catars e antroposofia

Avertiment: aqueste article que parla deus episòdis 19, 26 e 28 de Pensada Critica. Qu’ei drin long, n’èi pas sabut sintetisar las meas ideas aqueste còp. Si n’i a qui vòlen escotar l’emission meilèu que de léger l’article, que’s pòt har ací ,
 

 
ací
 

 
e ací.
 

 
Que tròbi l’article interessant totun, mercés a las personas qui legeràn e escotaràn.
 ***
 
 
E coneishetz l’antroposofia? La societat antroposofica qu’estó fondada en 1913 per l’ocultista austrian Rudolf Steiner. Lo son sièti sociau qu’ei lo Goetheanum, un gran bastiment près de Dornach, en Suissa.
 
Si wikipedia la defineish com “un corrent esoteric e filosofic”, la Miviludes e l’Unadfi que la qualifican de “moviment filosophico-religiós” qui presenta un risc de deriva sectària.
 
Qu’a ligams mei o mensh oficiaus dab hèra de sectors economics e politics: los cosmetics dab la marca plan coneishuda Weleda (e tanben dr Hauschka), l’economia solidària dab la Nef, l’educacion dab las escòlas Steiner-Waldorff e la pseudò-medecina dab la “medecina antroposofica”, etc.
 
Qu’a tanben ligams dab hèra de personalitats mediaticas: Pierre Rabhi, Cyril Dion, Françoise Nyssen, etc.
 
En escotar parlar Grégoire Perra, principau “lançaire d’alèrta” francés suu subjècte e ancian capulat d’aqueth moviment, qu’estoi susprés d’enténer que dens las escòlas Steiner que s’i recitava, a l’epòca on i èra elhève, pregàrias “cataras”.
 
Que’u contactèi donc tà’n saber mei e, hèra amistós e disponible, que m’expliquè quin Rudolf Steiner avè integrat la soa vision deu catarisme a la soa doctrina religiosa new-age.
 
Ua entrevista hòrt interessanta qui passè dens Pensada Critica.
 

 
Mes quauques dias après, que cadoi sus un document video de l’INA qui presentava Deodat Roché a l’encòp com ua personalitat importanta de la renavida de l’interés per l’istòria de las eresias dens lo Lengadòc… e com un adèpte de las teorias de R. Steiner.
 
Que’n voloi saber mei e que prepausèi a Grégoire Perra ua segonda entrevista mes eth que’m digó que ne’n sabè pas hèra sus Roché e que’m conselhè de m’adreçar meilèu au youtubaire Shadow Ombre.
 
Shadow Ombre qu’ei un òmi misteriós: estujat darrèr un pseudonim e efèits qui estujan lo son còs que publica sus youtube videos criticas a prepaus de las crendenças new age, qu’ei estat invitat per media sceptics per’mor de las soas coneishenças ponchudas sus l’istòria d’aqueras credenças mes eth medish que’s dessolidarisa de còps deu scepticisme e que’s revendica musulman.
 
Que charrèm ua òra e quart a prepaus de las originas e deu començar de l’antroposofia aus sègles XIX e XX, puish que’ns orientèm de cap a Deodat Roché.
 
Si descobritz Deodat Roché en léger aqueste article, qu’ei a eth qui devem enter autas causas l’estèla quilhada au pè deu Pog de Montsegur qui indica en occitan “als catars, als martirs del pur amor crestian”. Qu’escrívó mantuns libes suu subjèctes, qu’animè camps d’estiu e un musèu que li ei dedicat a Arcas dens Aude on viscó.
 
La question màger qui’m pausavi qu’èra de saber si la soa adesion a las tèsis ocultistas de Rudolf Steiner avèn influenciat la soa faiçon d’estudiar e de popularisar la figura deus catars.
 
E la responsa de Shadow qu’ei un “òc” shens nada ambiguitat e dab arguments sortits deus tèxtes publicats a l’epòca.
 
A la fin qu’evoquè l’eretatge de Deodat Roché, dab en particular l’autor e conferencièr José Dupré qui parla deus catars, de Roché e de Steiner dens las soas intervencions publicas.
 
Que’m demoran questions après aqueste entretien:
 
L’amistat entre Deodat Roché e Renat Nelli e l’influéncia de l’un sus l’aute a prepaus deus estudis catars empipautan tot çò qui an hèit l@s continuator(a)s de Renat Nelli d’un sopçon de non-scientificitat vist que reveravan aquestes “mèstes” o ben lo lor tribalh e’s pòt considerar com seriós[1]?
 
Quau ròtle jòga l’imatge positiu qui lo monde an deu catarisme dens lo “soft power” de la societat antroposofica uei o dens aqueth d’autes moviments neo-religiós e/o sectaris?
 
Dens las annadas 1940 e 1950 l’Institut d’Estudis Occitans qu’ajudè bon drin Roché a publicar los sons escriuts. Si podem compréner que i aja avut a l’epòca ua convergéncia d’interés entre l’ocultisme steinerian e ua branca de l’occitanisme a qui agradava l’idea d’aver martirs nacionaus qui podè mitificar, avem enquèra besonh de fantasmar los catars au sègle XXI?
 
Ne seré pas mei interessant e san de destriar mites new age d’ua coneishença scientifica tostemps en evolucion?
 
Mes s’ac volem har, quins utís se podem hargar entà’s reperar dens çò qui sembla un continuum, a prepaus de la question catara, qui partiré de la literatura scientifica pura tà arribar a la literatura ocultista pura en passant per hèra de tipes de mesclanhas entre sciéncia istorica e credenças neo-religiosas?
 
Si n’i a qui, com jo, an credut causas a prepaus deus catars e ne dobtan bitara o las tienen per faussas, que’vs prepausi de’n discutir dens los comentaris e de partatjar dobtes, questions e coneishenças.
 
 
 
[1]Que precisi que soi luenh d’ac aver tot lejut suu subjècte e que soi donc enquèra mei luenh de poder aportar ua responsa a aquesta question. Que pensi totun qu’ei legitime de la se pausar per’mor que ne soi pas segur que hèra de monde, i comprés au demiei de l@s especialistas deu subjècte, sàpian que lo new age, via l’antroposofia, a influenciat los estudis catars.




abonar los amics de Jornalet

 

 

Jornalet es possible gràcias al sosten economic e jornalistic dels legeires e benevòls. Se lo podètz sosténer en venent sòci dels Amics del Jornalet o de l'Associacion ADÒC, o tot simplament en fasent un don, atal contribuiretz a far un mèdia mai independent e de melhora qualitat.

Comentaris

Lo Pimflòid
11.

#10 Hmmmm! B'ei enigmatic!!!! T'an interessat l'article e las emissions?

  • 0
  • 0
JC Dourdet Forest de Las Tors, trauchada vers lo país mòrt
10.

Fuec de diu, "sei vengut lo qu’aviá paur de venir. Un maucresent. 'N agnostic – mai benleu pas pro cresent per me far ateu. ’N òme que se pensa que lo contrali de la veritat es gran la meissonja mas la certitud". (citacion gnostica)

  • 1
  • 0
Lo Pimflòid
9.

#8 Mercés :-)

#7 de segur que i a d'autes subjèctes interessants dens l'istòria medievala mes que m'interessan l'istòria de las eresias en generau E sustot l'istòria de l'invencion de las mitologias a l'entorn deu "catarisme".

Per respóner a la vòsta question, si ne parli pas de las autas eresias qui mençonatz que'i per'mor lo monde de noste n'an pas talament de credenças au lor prepaus e que n'i a pas de moviment sectari qui las recupera uei. (un exemple de recuperacion, probablament per antroposòfs mes n'èi pas de pròvas : https://www.youtube.com/watch?v=DKbEUw3kyw4 )

Demitificar l'istòria de la crosada albigesa e de l'inquisicion qu'ei tanben balhar au monde utís per reconéisher los discors religiós non-assumats e se mes.hidar de las derivas sectàrias.

  • 3
  • 0
ltrobat
8.

#5 Vertat que ir a un interés a har ua seria d'emissions suu catarisme d'un punt de vist purament istoric per'mor que hè hrèita ua analisi d'aqueste fenomèn qui permétia de'ns desgahar de representacions fantasmadas. Sustot quan sabem l'importància deu mite catar dens uns quans segments de l'arròu occitanista. Lo prètzhèit de l'istòria qu'ei, mei que mei, de s'apressar e d'exprimir la realitat e non pas de neurir un roman nacionau, que sia francés o occitan.
Per çò qui ei de saber si "avem enquèra besonh de fantasmar los catars au sègle XXI?", jo qué responarí que nani. Per estar occitanista, que'm chauti deu catarisme. O que diserí meilèu qu'ei un objecte d'estudi interessant mes qui n'ei pas, tà jo, un element de la mea mitologia personau.

#7 Aunestament, ne compreni pas la vòsta agressivitat. Dilhèu la mística renana que v'interessa mei
que lo catarisme. Personaument, que m'agradaré d'escotar emissions radiofonicas sus subjectes com los camisards, l'unitarisme o la teologia de Karl Barth. Mes lo Pimflòid qu'ei libre de tractar un subjectes istorics shens estar suspectat de'ns vóler har engolir la soa ideologia occitanista "mau deversada". Sustot quan tracta lo subjecte d'un biais qui pòt contradíser quauques lòcs communs occitanistas.
Après, se l'occitanisme e'vs hè cagar, que podetz deishar de'vs pérder lo temps sus un media occitanista...

  • 3
  • 0
Hubert Farnac
7.

#6 Parlavi pas talament de vòstra emission. S'aquò vos interessa los catars, ai pas cap d'objeccion a l'idèa d'escotar una emission d'istòria, se l'istòria vos interessa!

Mas perqué pas nos parlar dels begards e de las beguinas de la tradicion reno-flamandas valent a dire la "mistica renana" fòrça mai prigonda e mai complèxa al nivèl de las idèas que non pas las micas extrapoladas e dobtosas qu'avèm servadas de l'exterminacion dominicana dels catars en Lengadòc.
O encara, d'autras eretgias? Suspectavi un rèsta d'ideologia occitanista mal digerida o assumida. Mas vos jutgi pas, es clar.

  • 5
  • 1

Escriu un comentari sus aqueste article